Πολιτική διαχείρισης αναφορών και καταγγελιών
Η εταιρεία με την επωνυμία «ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ Α.Ε.» σε συμμόρφωση με τις διατάξεις του Ν. 4990/2022 («Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου»), επιθυμεί να επιτύχει ένα επιχειρηματικό περιβάλλον διαφάνειας και υπευθυνότητας και ένα υψηλό επίπεδο επιχειρηματικής ηθικής.
Η παρούσα εταιρική πολιτική έχει ως σκοπό τον καθορισμό των διαδικασιών μέσω των οποίων πραγματοποιείται η αναφορά παραβατικών συμπεριφορών, είτε παραλείψεων, είτε ενεργειών, οι οποίες συνιστούν ή εν δυνάμει συνιστούν παραβίαση ή υποκίνηση παραβίασης νόμων και κανονισμών, αξιών και αρχών που προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας.
Αποδέκτες της παρούσας Πολιτικής είναι οι εργαζόμενοι της εταιρείας.
Η Εταιρεία έχει ορίσει Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α) τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ο οποίος διασφαλίζει την προστασία της εμπιστευτικότητας της ταυτότητας του αποδέκτη/αναφέροντος και κάθε τρίτου που κατονομάζεται στην αναφορά, εμποδίζοντας την πρόσβαση σε αυτή σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα.
Οι Αναφορές
Οι εργαζόμενοι που διαπιστώνουν πιθανές παραβατικές συμπεριφορές ή παρατυπίες που διαπράττονται κατά την εκτέλεση της εργασιακής δραστηριότητας ή έχουν επιπτώσεις σε αυτή, από πρόσωπα που διατηρούν σχέσεις με την Εταιρεία, υποχρεούνται να εφαρμόζουν την παρούσα Πολιτική αναφέροντας αμελλητί τα γεγονότα, τα συμβάντα και τις περιστάσεις για τις οποίες, καλόπιστα και βάσει εύλογων πραγματικών περιστατικών, θεωρούν ότι συνιστούν παράβαση ή/και συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές της Εταιρείας. Ως “Αναφορά” νοείται η γνωστοποίηση πιθανών παραβατικών συμπεριφορών, είτε παραλείψεων είτε ενεργειών, που συνιστούν ή εν δυνάμει συνιστούν παραβίαση ή υποκίνηση παραβίασης νόμων ή/και κανονισμών, αξιών ή/και αρχών που προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας. Οι Αναφορές δύνανται να αφορούν ενδεικτικά σε διαφθορά, δωροδοκία, σύγκρουση συμφερόντων, απάτη, παρενόχληση, εκφοβισμό, διάκριση και προκατάληψη, υγεία και ασφάλεια στην εργασία, περιβαλλοντική ζημία, αθέμιτη μη ανταγωνιστική συμπεριφορά, παραβίαση προσωπικών δεδομένων κλπ.
Η Πολιτική Αναφορών δεν καλύπτει:
Διαφωνίες σε θέματα που αφορούν πολιτικές και αποφάσεις της διοίκησης καθώς & προσωπικά θέματα και διαφωνίες με συναδέλφους ή προϊσταμένους.
Οι Αναφορές μπορούν να υποβάλλονται και ανώνυμα. Ωστόσο, η Εταιρεία συνιστά να είναι επώνυμες, προκειμένου να επιτρέπεται στα αρμόδια όργανα η αποτελεσματικότερη διερεύνηση αυτών, εφαρμόζοντας σε κάθε περίπτωση όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προφύλαξης. Η Αναφορά, ακόμη και εάν υποβληθεί ανώνυμα, πρέπει να είναι τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη, ούτως ώστε να παρέχει τα αναγκαία και σκόπιμα στοιχεία για να διενεργηθεί αποτελεσματικός έλεγχος της βασιμότητας των αναφερόμενων γεγονότων και θα πρέπει να γίνεται με καλή πίστη και χωρίς καθυστέρηση, αμέσως μόλις αυτά τα γεγονότα γίνουν αντιληπτά.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό η αναφορά να περιέχει:
Τη λεπτομερή περιγραφή των γεγονότων που σημειώθηκαν, την ημερομηνία και τον τόπο στον οποίο σημειώθηκε το γεγονός.
Τα ονοματεπώνυμα και τις θέσεις εργασίας των εμπλεκόμενων προσώπων ή στοιχεία που μπορούν να επιτρέψουν την ταυτοποίησή τους.
Αναφορά σε ενδεχόμενα έγγραφα που μπορούν να επιβεβαιώσουν τη βασιμότητα των αναφερόμενων γεγονότων.
Η Αναφορά πρέπει να αποστέλλεται στην Ελληνική γλώσσα στη παρακάτω φόρμα επικοινωνίας.